,,ინფორმაციული
და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები’’
თემატურ
კალენდარული გეგმა
V კლასი
I - სემესტრი
# |
თემა და მასში შემავალი
საკითხები |
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები |
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები |
შეფასების სისტემა |
1 |
ჩვენ და კომპიუტერი |
ის ტექნ. 5.1 აცნობიერებს
ზოგიერთი ციფრული საშუალების დანიშნულებას; ის ტექნ. 5.2 აცნობიერებს
ინფორმატიკის საგანს, ინფორმატიკის განვითარების ისტორიისა და ფუნდამენტურ
მეცნიერებათაშორის ინფორმატიკის ადგილსა და როლს; გაიაზრებს ინფორმაციული
ტექნოლოგიების მსოფლმხედველობრივ და ეკონომიკურ ასპექტებს; გაიაზრებს და დაასაბუთებს
ისტ-ის გამოყენების დადებით მხარეებს ადამინის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში:
ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მეცნიერებაში, ჯანდაცვაში, ბიზნესში, სოციალურ
სფეროებში, ხელოვნებასა და კულტურაში, საგამომცემლო საქმეში. |
პირველი გაკვეთილი
იწყება ”მოლოდინის ხით”. მასწავლებელი მოსწავლებს სთხოვს, გამოთქვან აზრი
კომპიუტერის დანიშნულებაზე და მის გამოყენების სფეროებზე. შემდეგ სვამს
შეკითხვას: რას ელიან ამ საგნის შესწავლისას? მოსაწვლეებმა პასუხები უნდა
ჩამოწერონ წებოვან ქაღალდებზე და მიაკრან ”მოლოდინების ხეს”. მასწავლებელი
ათავლიერებს მოლოდინებს და აკეთებს კომენტარს. ”მოლოდინების ხე” საკლასო ოთახში
თვალსაჩინო ადგილას განთავსდება. |
განმავითარებელი |
2 |
როგორ მუშაობს კომპიუტერი |
ის ტექნ.5.1 აცნობიერებს
ზოგიერთი ციფრული საშუალების დანიშნულებას; გაიაზრებს კლავიატურაზე კლავიშების
განლაგებას, მათ ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას; ჩართვას და
გამორთავს კომპიუტერს, როგორც ოპერაციულ სისტემას შესაბამისი ფუნქციის
გამოყენებით, ასევე მოწყობილობის ჩართვა- გამორთვის ღილაკების საშუალებით.
გაიაზრებს ამ ორ ხერხს შორის განსხვავებას;
|
გააზრება.
კომპიუტერთან ურთიერთობის ელემენტარული უნარ-ჩვევის გამომუშავება: კომპიუტერის
ჩართვა. |
განმავითარებელი |
3 |
ოპერაციული სისტემა
Windows XP |
ის ტექნ. 5.1
|
ოპერაციული სისტემა
Windows |
განმავითარებელი |
4 |
Windows XP -ის
გამოყენებითი პროგრამული უზრუნველყოფა |
3
სთ |
ის ტექნ. 5.1 გაიაზებს
კლავიატურაზე კლავიშების განლაგებას, მათ ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს
კლავიატურას; ჩართვას და გამორთავს კომპიუტერს, როგორც ოპერაციულ სისტემას
შესაბამისი ფუნქციის გამოყენებით, ასევე მოწყობილობის ჩართვა- გამორთვის
ღილაკების საშუალებით. გაიაზრებს ამ ორ ხერხს შორის განსხვავებას; ამოიცნობს
ციფრული მოწყობილობის კომპონენტებს და გაიზარებს მათ დანიშნულებას; აცნობიერებს
განსხვავებას ტექნიკურ მოწყობილობასა და პროგრამულ უზრუნველყოფას შორის; ის ტექნ. 5,4 მონაცემთა და
ციფრული მასალის შესანახად ადეკვატურად შეარჩევს და იყენებს მოწყობილობასა და
ადგილს; მუშაობის პროცესში რეგულარულად ინახავს ციფრულ მასალას პროგრამული
უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით; აცნობიერებს მოწყობილობაში
მონაცემთა შენახვის იერარქიას და ეფექტიანად იყენებს ამ სტრუქტურას; გააზრებულად
არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს; ახდენს ფაილებისა და
საქაღალდეების ლოგიკურ ორგანიზებას მონაცემთა ეფექტიანად შენახვის, მოძებნისა და
წაკითხვის მიზნით; განასხვავებს ფაილების ტიპებს და აცნობიერებს ამ ტიპების
შესაბამისი ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის არსებობას; ინფორმაციისა და
ციფრული მასალის შენახვის, წაკითხვისა და გადაცემისას აცნობიერებს ფაილის
ზომებთან დაკავშირებულ შეზღუდვებს. |
1 გაკვეთილზე -
მასწავლებელი საუბრობს გამოყენებითი პროგრამების დანიშნულებაზე. მოჰყავს
მაგალითები ადამიანის საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში მათი გამოყენების შესახებ.
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწალვეებს, როგორ ხდება
პროგრამების გახსნა start მენიუდან. ყურადღებას ამახვილებს გამოყნებითი
პროგრამების ინტერფეისზე, პროგრამის ფანჯრის ელემენტებზე. მოსწავლეები
მასწავლებლის მითითებით ხსნიან ტექსტებზე სამუშაო პროგრამა WordPad-ს და
ეცნობიან მას. 2 და 3 გაკვეთილზე
მოსწავლეები პროგრამა WordPad-ში ტექსტის აკრეფაზე მუშაობენ. მასწალვებელი
აცნობს მათ ტექსტის აკრეფის ზოგად წესებს. ქართულ ტექსტზე მუშაობის დაწყებამდე
მასწავლებელმა უნდა აუხსნას ბავშვებს, როგორ ვკრეფთ ასოებს ჭ,ღ,თ,შ,ჟ,ჩ,ძ Shift
კლავიშის გამოყენებით. სასურველია, მასწავლებელმა სთხოვოს მოსწავლეებს,
მოიფიქრონ ისეთი ქართული სიტყვები, რომლებშიც ეს ასოები გამოიყენება და
მოსწავლის მიერ დასახელებული სიტყვები ჩამოწეროს დაფაზე. დაფაზე ჩამოწერილი
სიტყვები მოსწავლეებმა დოკუმნეტში უნდა შიეტანონ. ასოების ამოშლა/ჩამატებას,
მონიშვნებს, Enter კლავიშის გამოყენებას ამ სიტყვების დახმარებით ვასწავლით.
მომდევნო პრაქტიკული დავალება ქართულ და ინგლისურ ტექსტებზე მუშაობაა. ამისთვის
მასწავლებელს შეუძლია, გამოიყენოს სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტები, ასევე
სასურველია გამოიყენოს მე-5 კლასის ქართული ენისა და ლიტერატურისა და ინგლისური
ენის სახელმძღვანელოებიდან შერჩეული მასალა. მოსწავლემ თავისი ნამუშევარი
სახელძღვანელოში მითითებული ინსტრუქციის შესაბამისად უნდა შეინახოს. |
განმავითარებელი |
5 |
როგორ იმახსოვრებს
კომპიუტერი ინფორმაციას |
1 სთ |
ის ტექნ. 5.2 ინფორმაციისა
და ელექტრონული ფორმატის ობიექტების მიღება-გადაცემისას, აცნობიერებს მასალის
მოცულობასთან დაკავშირებულ შეზღუდვებს; ის ტექნ. 5.4 აცნობიერებსშესანახიმოწყობილობებისმეხსიერებებისშესაძლებლობებს. ინფორმაციისა
და ციფრული მასალის შენახვის, წაკითხვისა და გადაცემისას აცნობიერებს ფაილის
ზომებთან დაკავშირებულ შეზღუდვებს; |
სიმბოლთა წარმოდგენა
ციფრულ მოწყობილობაში. მეხსიერების საზომი ერთეულები, მეხისეების ორგანიზება,
მყარი დისკი და მისი ნაწილები. |
განმავითარებელი |
6 |
დავხატოთ პროგრამა Paint-ში |
2
სთ |
ის ტექნ. 5,4 აცნობიერებსშესანახიმოწყობილობებისმეხსიერებებისშესაძლებლობებს. ინფორმაციისა და ციფრული მასალის
შენახვის, წაკითხვისა და გადაცემისას აცნობიერებს ფაილის ზომებთან დაკავ-შირებულ
შეზღუდვებს; ის ტექნ.5.6 იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლობებს ციფრული
მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესბელად. |
სასურველია, რომ
ახსნისას მასწავლებელმა გამოიყენოს პროექტორი და მოსწავლეებს უჩვენოს, როგორ
იყენებს ამა თუ იმ ინსტრუმენტს. თუ სკოლას პროექტორი არ აქვს, მაშინ
მასწავლებელი მიდის თითოეულ კომპიუტერთან და მოსწავლეებს ზუსტ ინსტრუქციას
აძლევს. მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები გაეცნობიან სახატავი ინსტრუმენტების
გამოყენებას, ისინი დამოუკიდებლად ასრულებენ გაკვეთილის ბოლოს მოცემულ
დავალებებს. დავალება უნდა შეფასდეს განმავითარებელი შეფასებით (სიტყვიერი
კომენტარით). |
განმავითარებელი |
7 |
ნახატის შენახვა და
გახსნა |
1 სთ |
ის ტექნ. 5,4 მუშაობის პროცესში რეგულარულად
ინახავს ციფრულ მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების
გამოყენებით ის ტექნ.5.6იყენებს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის
შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს ციფრული მასალის
საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
მოსწავლეები იწყებენ
მუშაობას დავალებაზე ”შემოდგომა. დახატავენ ქვევრს, ხეს, ღობეს, ისწავლიან
ნამუშევრის შენახვას და გახსნას. ამის შემდეგ დაუბრუნდებიან დავალებას, გახსნიან
მას და დაასრულებენ ნახატს. გაკვეთილზე განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა ნამუშევრის
შენახვა/გახსნას. |
განმავითარებელი |
9 |
გავაფერადოთ
ნახატები |
1 სთ |
ის ტექნ. 5,4 მუშაობის პროცესში რეგულარულად
ინახავს ციფრულ მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების
გამოყენებით „ ის ტექნ.5.6იყენებს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის
შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს ციფრული მასალის
საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
მასწავლებელმა მოსწავლეებს
უჩვენოს, როგორ იყენებს გაფერადების ინსტრუმენტს. |
განმავითარებელი |
10 |
ფიგურები Paint-ში |
1 სთ |
ის ტექნ.5.1აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი,
ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ
(მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება); ის
ტექნ. 5,4 მონაცემთა და ციფრული მასალის შესანახად ადეკვატურად შეარჩევს და
იყენებს მოწყობილობასა და ადგილს. |
ფიგურების
გამოყენებით ნახატების შექმნა |
განმავითარებელი |
11 |
ფაილი და საქაღალდე |
3 სთ |
ის ტექნ. 5,4 აცნობიერებს ციფრულ
მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის იერარქიას (მაგალითად: ფაილი, საქაღალდე) და
ეფექტიანად იყენებს ამ სტრუქტურას (მაგალითად: ფაილებს აჯგუფებს საქაღალდეებში,
საქაღალდეებს აჯგუფებს ქვესაქაღალდეებად); გააზრებულად არქმევს სახელწოდებებს
სტრუქტურის ელემენტებს; |
მასწავლებელმა
მოსწავლეებს წინასწარ უნდა მოუმზადოს სხვადასხვა ტიპის ფაილები: დოკუმენტები,
სურათბი, მუსიკალური ნაწარმოებები. მოსწალვეებმა უნდა შექმნან საკუთრი
საქაღალდეები და ეს ინფორმაცია ქვესაღალდეებში დაახარისხონ. |
განმავითარებელი |
12 |
სახატავი ფურცლის
ზომა და მასშტაბი Windows XP-ის სამუშაო მაგიდის ფონი |
2 სთ |
ის ტექნ. 5,4
|
ფურცლის ზომისა და
მასშტაბის გაცნობის შემდეგ მოსწავლე დაეუფლება Polygon
ინსტრუმენტს, ნახატის დასრულების შემდეგ გაეცნობა სამუშაო მაგიდის ფონის
შეცვლას. |
განმავითარებელი |
13 |
ტექსტური რედაქტორი
MS Word 2007 |
2 სთ |
ის ტექნ. 5.1 აცნობიერებს სხვადასხვა
სახის პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული
რედაქტორი, ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად
იყენებს მათ (მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება); |
ტექსტებზე
მუშაობისას მასწავლებელმა განსაკუთებული ყურადღბა უნდა მიაქციოს კლავიატურის
კლავიშებზე თითების სწორად განლაგებას. გაკვეთილზე ძირითადი აქტივობაა ”სწავლა
კეთებით”. დავალება სრულდება წყვილებში.
მასწალვებელი მოსწავლეებს შეახსენებს ტექსტის შეტანის წესებს, ასწავლის
დოკუმენტის შენახვა/გახსნას. |
განმავითარებელი |
14 |
ამოჭრა, კოპირება,
ჩასმა |
1 სთ |
ის ტექნ.
5.1აცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური
რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი, ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს
და ეფექტიანად იყენებს მათ (მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა,
ფორმატირება); |
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ავარჯიშებს გაკვეთილზე შესწავლილი ბრძანებების პრაქტიკულად
გამოყენებაზე. ამისთვის მოსწავლეები აკრეფენ სახელმძღვანელოში მოცემულ პატარა
ტექსტს და შემდეგ ივარჯიშებენ ზემოთ მითითებულ ბრძანებებზე. ყურადღება უნდა
გამახვილდეს ”ცხელი კლავიშების” გამოყენებაზე. |
განმავითარებელი |
15 |
როგორ გავაფორმოთ
ტექსტი |
1 სთ |
ის ტექნ. 5.1 ის ტექნ. 5.6 იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს
ციფრული მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
ტექსტის
დაფორმატების საშუალებები. ქართული შრიფტის თავისებურებანი. |
განმავითარებელი |
16 |
კომპიუტერის გარე
მეხსიერება |
1 სთ |
ის ტექნ. 5.1 ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს
სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი,
გრაფიკული რედაქტორი, ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და
ეფექტიანად იყენებს მათ (მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება); |
გაკვეთილი ტარდება
”სწავლა - კეთებით” აქტივობის გამოყენებით. მასწალვებელს სჭირდება Flash-ბარათი
და CD-RW ან DVD-RW. მასწავლებელი ხსნის მათ დანიშნულებას და თითოეული მათგანის
გამოყენების უპირატესობას. ახსნილი მასალის განსამტკიცებლად სასურველია,
მოსწავლეებს შესთვაზოს წინა გაკვეთილებზე შესრულებული დავალებების გადაწერა
Flash-ბარათზე, შემდეგ კი სხვა კომპიუტერში ჩაწერა. მასწავლებელი აჩვენებს
მოსწავლეებს, როგორ უნდა ჩიაწეროს და წაიშალოს დოკუმენტები ოპტიკურ დისკზე.
მოსწავლეები თვალყურს ადევნებენ პროცესს და აღწერენ მას. |
განმავითარებელი |
17 |
ფაილის ტიპი. ფაილის
დაარქივება |
1 სთ |
ის ტექნ. 5.1 ის ტექნ.
5.4აცნობიერებს ციფრულ მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის იერარქიას (მაგალითად:
ფაილი, საქაღალდე) და ეფექტიანად იყენებს ამ სტრუქტურას (მაგალითად: ფაილებს
აჯგუფებს საქაღალდეებში, საქაღალდეებს აჯგუფებს ქვესაქაღალდეებად); გააზრებულად
არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს; |
გაკვეთილი ტარდება
”სწავლა - კეთებით’ აქტივობის გამოყენებით. მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს
ინფორმაციას სხვადასხვა ტიპის ფაილების არსებობის შესახებ და ამავდროულად
პროექტორზე აჩვენებს მათ შესაბამის პიქტოგრამებს. მოსწავლეების კომპიუტერზე
მასწავლებელს წინასწარ უნდა ჰქონდეს ჩაწერილი საქაღალდე სხვადასხვა ტიპის
ფაილებით, რათ მოსწავლეებმა მასწავლებელთნ ერთად იმუშაონ. შემდეგ მასწავლებელი
ხსნის MS Word 2007-ის რომელიმე შენახულ ფაილს და ინახავს MS Word 97-2003
Document ფომრატით. ყურადღბას ისევ ამახვილებს MS Word 2007-ისა და MS Word
97-2003 დოკუმენტების განსხვავებულ პიქტოგრამებზე. ფაილის ტიპების გაცნობი
შემდეგ მოსწავლეები ეცნობიან ფაილის დაარქივებას, ისინი მასწავლებლებთნ ერთად
ასრულებენ ინფორმაციის დაარქივება/განარქივებას. |
განმავითარებელი |
19 |
აბზაცები |
2 სთ |
ის ტექნ. 5.1 ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს
სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი,
გრაფიკული რედაქტორი, ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და
ეფექტიანად იყენებს მათ |
მასწავლებელი იყნებს
სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოებს და სასურველია დამატებით, სამუშაო
ტექსტები გამოიყენოს ქართული საბავშო შემეცნებითი საიტებიდან. მასწალვებლის მიერ
წინასწარ ერთ-ერთ კომპიუტერში ჩაწერილ ორ ფაილს - ტექსტსა და ინსტრუქციას -
მოსწავლე Flash- ბარათის გამოყენებით გადაწერს იმ კომპიუტერში, რომელზეც უნდა
იმუშაოს. ინსტრუქციის ფაილში მასწავლებელს გაწერილი უმდა ჰქონდეს დავალებები. |
განმავითარებელი |
II სემესტრი
V კლასი
# |
თემა და მასში შემავალი
საკითხები |
სთ-ის რ-ბა |
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები |
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები |
შეფასების სისტემა |
|
20 |
სიმბოლოებისა და ფორმულების
ჩასმა |
1
სთ |
ის ტექნ. 5.1 ის ტექნ. 5.2
|
სიმბოლოებისა და ფორმულების
ჩასმა |
განმსაზღვრელ, განმავითარებელი |
|
21 |
ფიგურები MS Word-ში |
4
სთ |
ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ |
სახელმძღვანელოში მოცემული
სახლი, ლოკოკინა, ჭიამაია, ხე, სოკო... გაკვეთილზე პრაქტიკული დავალების დროს
სრულდება, ხოლო პარაგრაფის ბოლოს მოცემული სურათები შემაჯამებელი დავალების
შესასრულებლად გამოიყენება. |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
|
22 |
ძიება დოკუმენტში |
1
სთ
|
ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ |
მოსწავლეებს ვაძებნინებთ თავიანთ
პირველ ნამუშევრებს, პირველ ნახატებს, პირველ ტექსტურ დოკუმენტს. ვაძებნინებთ
საკუთარ საქაღალდეს. |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
|
23 |
სურათები ტექსტურ დოკუმენტში |
3
სთ |
ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი,
ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ |
გაკვეთილი ტარდება
”სწავლა-კეთებით” აქტივობის გამოყენებით. მოსწავლეები ოპტიკური დისკიდან
გადმოწერენ ამ პარაგრაფისთვის განვლილ მასალას. მასწავლებელი ხსნის ახალ მასალს,
მოსწავლეები ასრულებენ შესაბამის დავალებას. |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
|
24 |
ტექსტის მართლწერის შემოწმება და
ავტომატური გასწორება |
1
სთ |
ის ტექნ. 5.6 იყენებს ტექსტური, გრაფიკული და
აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს ციფრული
მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
გამოიყენეთ სახელმძღვანელოში
მოცემული დავალებები. გაკვეთილზე შესასრულებელი დავალებების გასამდიდრებლად
შიგიძლიათ, ისაგებლოთ მე-5 კლასის ინგლისური ენის სახელმძღვანელოთი. |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
|
25 |
შემაჯამებელი სამუშაო N 1 |
1
სთ |
|
|
განმსაზღვრელი |
|
26 |
ცხრილები ტექსტურ რედაქტორში |
4
სთ |
ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ |
ინფორმაციის ორგანიზება
ცხრილების დახმარებით |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
|
27 |
დოკუმენტის ბეჭდვა |
1
სთ |
ის ტექნ. 5.3 აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ |
სასურველია, მასწავლებელმა
აირჩიოს სხვადასხვა მოსწავლეების შესრულებული დავალებები და ბეჭდვის პროცესი ამ
დოკუმენტების მაგალითზე აჩვენოს. |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
|
28 |
როგორ ჩავიწეროთ კომპიუტერში ხმა |
1
სთ |
ის ტექნ. 5.6 იყენებს ტექსტური, გრაფიკული და
აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს ციფრული
მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
სასურველია, მასწავლებელმა ამ
პარაგრაფის მასალა პრაქტიკული დავალების შესრულებით ახსნას: სთხოვოს
მოსწავლეებს, გაიხსენონ მათთვის საყავრელი ფრაზა/გამოთქმა/ანდაზა/ლექსი და
სწორედ მოსწავლეების ხმებზე აჩვენოს პროგრამის მუშაობის - ხმის ჩაწერის, დაკვრის
- პროცესი. |
განმსაზღვრელ,განმავითარებელი |
29 |
როგორ შეიქმნა ინტერნეტი |
2
სთ |
ის ტექნ. 5.6 იყენებს ტექსტური, გრაფიკული და
აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს ციფრული
მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად |
როგორ შეიქმნა ინტერნეტი |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
30 |
ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება
და გადმოწერა |
2
სთ |
ის ტექნ. 5.6იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს
ციფრული მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება
და გადმოწერა |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
31 |
პროგრამის ინსტალაცია და
დეინსტალაცია |
1
სთ |
ის ტექნ. 5.6იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს
ციფრული მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
სასურველია, მოსწავლეებმა,
მასწავლებლებთან ერთად, საგანმანეთლებლო საიტზე მოიძიონ პროგრამის საინსტალაციო,
გადმოიწერონ და დააინსტალირონ. |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
32 |
შემაჯამებელი სამუშაო N 2 |
1სთ |
|
|
განმსაზღვრელი |
33 |
ელექტრონული ცხრილები MS Excel 2007 |
2
სთ |
ის ტექნ. 5.6 |
ელექტრონული ცხრილები MS Excel 2007 |
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი |
იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალებს |
|||||
34 |
განმეორებადი ინფორმაციის შეტანა |
1
სთ |
ის ტექნ. 5.6იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს
ციფრული მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად |
მასწავლებელმა მოსწალვეებს
პრაქტიკული სავარჯიშოების გამოყენებით ასწავლოს მონაცემების შეტანა და მათი
გავრცელება. |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
35 |
უჯრების დაფორმატება |
2
სთ |
ის ტექნ. 5.6იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლობებს ციფრული
მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
გაკვეთილი ტარდება ”სწავლა -
კეთებით” აქტივობის გამოყენებით. სასურველია, მასწავლებელმა მოსწავლეებს
პრაქტიკული სავარჯიშოების გამოყენებით აათვისებინოს ელექტრონული ცხრილებში
უჯრების დაფორმატება. |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
36 |
ფორმულები. გამოვთვალოთ სწრაფად |
2
სთ |
ის ტექნ. 5.1 აცნობიერებს სხვადასხვა სახის
პროგრამული უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი,
ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ |
რა არის ფორმულა და რისთვის
გვჭირდება ის |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
37 |
მონაცემთა სორტირება და
გაფილტვრა |
2
სთ |
ის ტექნ. 5.6იყენებს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლო-ბებს
ციფრული მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
|
გაკვეთილი ტარდება ”სწავლა -
კეთებით” აქტივობის გამოყენებით. მასწავლებელმა მოსწავლეებს პრაქტიკული
სავარჯიშოების გამოყენებით აათვისებინოს ელექტრონული ცხრილებში მონაცემების
სორტირება და გაფილტვრა. |
განმსაზღვრელ,
განმავითარებელი |
38 |
დავთრის ბეჭდვა |
1 სთ |
ის ტექნ. 5.3
|
ბეჭდვის
დემონსტრირება მოხდეს მოსწავლეების მიერ შესრულებულ დავალებაზე. |
39 |
დიაგრამები და
ელექტრონული ცხრილები პროგრამა MS Excel 2007-ში |
2 სთ |
ის ტექნ. 5.6 |
პირველი გაკვეთილი
ტარდება ”სწავლა - კეთებით” აქტივობის გამოყენებით. მოსწალვეები ადგენენ ცხრილს
და მასწალვებელთან ერთად, ცხრილში მონაცემების მიხედვით, აგებენ დიაგრამებს.
მომდევნო ორ გაკვეთილზე მოსწავლეები გაკვეთილის ბოლოს მოცემულ სავარჯიშოებს
ასრულენ. |
40 |
დისკის
დეფრაგმენტაცია და დაფორმატება |
1 სთ |
ის ტექნ. 5.1 ის ტექნ. 5.6 |
მასწავლებელმა უნდა
აუხსნას მოსწავლეებს მყარი დისკის დეფრაგმენტაციისა და დაფორმატების
დანიშნულება; გააგებინოს, როდის არის საჭირო დისკის დეფრაგმენტაცია, რა შემთხვევაშია
საჭირო დისკის დაფორმატება და რა ხდეაბ ამ დროს. |
|
|
|
||
41 |
განვლილი მასალის
განმეორება |
3 სთ |
|
განვლილი მასალის გამეორება
და გამოყენება პრაქტიკულად |
თემატური გეგმა VI კლ.
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
I სემესტრი
N |
თემატური ერთეული |
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი |
მეთოდები და
სტრატეგიები |
სთ-ების რ-ბა |
რესურსები |
შეფასება |
1 |
ტექსტური
რედაქტორი MS Word |
პროგრამა
MS
Word 2016-ის გამოყენებით
V კლასში შესწავლილი ბრძანებების გახსენება. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების
განვითარება. სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ.
VI.1. |
მასწავლებელმა კლასს უნდა შეახსენოს, რა მიზანს ემსახურება ისტ-ის
შესწავლა. შემდეგ ის მოსწავლეებს სთხოვოს გაიხსენონ, რა საკითხები შეისწავლეს წინა
წელს, რომელი დაამახსოვრდათ შესწავლილი თემებიდან, რით იყო მათთვის მნიშვნელოვანი
ესა თუ ის საკითხი. პასუხების შესაბამისად, მასწავლებელმა უნდა შექმნას ცნებების
რუკა, რომლის ძირითადი კვანძი იქნება `ისტ~. პროგრამა MS Word 2016-ის გახსენება
პრაქტიკული დავალებების შესრულების გზით |
3 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
2 |
ინტერნეტი |
ინტერნეტ ბრაუზერში
მუშობის გახსენება, საძიებო სისტემების დანიშნულების გახსენება, გაფართოებული ძიების
პარამეტრების გაცნობა. ინფორმაციის ძიების, შეგროვების, სინთეზისა და ანალიზის უნარ-ჩვევების
განვითარება. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3., ის ტექნ.
VI.4. |
ვებ-გვერდის სტრუქტურის
გახსენებისას მასწავლებელი პროექტორით ხსნის ნებისმიერ ვებ-გვერდს სხვადასხვა ბრაუზერის
საშუალებით .შეადაროს ვებ-ბრაუზერების სტრუქტურა ერთმანეთს, იმსჯელოს მათ საერთო
მახასიათებლებზე (მისამართის ველი, ნავიგაციის ღილაკები და სხვა). საძიებო სისტემის
გახსენებისას მოსწავლეს მიეცით კონკრეტული დავალება, მაგალითად, მოძებნოს და კომპიუტერში
გადმოწეროს პლანეტა იუპიტერის სურათები. ინფორმაციის ძებნისას გამოიყენოს გაფართოებული
ძიების პარამეტრები. მეორე გაკვეთილზე
მასწავლებელი კლასს დაყოფს 5 ჯგუფად. ჯგუფის წარმომადგენლები მასწავლებლის მაგიდიდან
იღებენ დაკეცილ ფერად ფურცლებს. მათზე ცხოველების სახელებია დაწერილი. ჯგუფს ეძლევა
დავალება: ინტერნეტში მონახოს ინფორმაცია იმ ცხოველის შესახებ, რომლის სახელიც მათ
ფურცელზე წერია. მონახული ინფორმაციის
შესაბამისად, ჯგუფის წევრები თითოეულ ქართულენოვან
დოკუმენტს ქმნიან. მომზადებულ დოკუმენტებს ჯგუფები ინახავენ და გამოიყენებენ ელფოსტით
სარგებლობის შესწავლისას. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
3 |
ელექტონული ფოსტა |
ის ტექნ. VI.3. ინფორმაციის და
ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების შესაძლებლობებს:
ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო ფრაზების სინტაქსს.
აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით. ის ტექნ. VI.4. იყენებს საკომუნიკაციო
საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს
ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად. |
თემის შესწავლის
პირველი საათი დავუთმოთ საფოსტო სერვერზე რეგისტრაციას. კლასი დაყავით ჯგუფებად ისე,
რომ თითოეულმა ჯგუფმა შეძლოს, დარეგისტრირდეს საფოსტო ვებ-საიტზე Gმაილ. მეორე გაკვეთილი:პროექტორის
საშუალებით მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს, როგორ იგზავნება წერილი, როგორ შეიძლება:
გაგზავნო წერილი ერთდროულად რამდენიმე მისამართზე, წერილზე მიამაგრო დოკუმენტი, წაიკითხო
და გადმოწერო წერილი.მოსწავლეები შენახულ დოკუმენტს უგზავნიან ერთმანეთს. მესამე გაკვეთილი: შეჯამება:მასწავლებელი
აძლევს მოსაწვლეებს დავალებას,მოიძიონ მასალა,გადმოწერონ და გადაუგზავნონ ერთმანეთს.
|
3 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
|
შემაჯამებელი N 1 |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.3. ის ტექნ. VI.4. ის ტექნ. VI.1
|
შემაჯამებელი
შედგება 2 ნაწილისაგან პრაქტიკული და თეორიული.მასწავლებელი მოსწავლეებს დაურიგებს
წინასწარ შერჩეულ კითხვებს და პრაქტიკულ სამუშაოს შეასრულებენ კომპიუტერში.შემაჯამებელის
შეფასების სქემა თან ახლავს თემატურს |
1 |
ტესტი, კალამი,კომპიუტერი. შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
4 |
საპრეზენტაციო პროგრამა MS PowerPoint 2016 |
ის ტექნ. VI.1. • გაიაზრებს განსხვავებას
პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის; • ახდენს ტექსტური,
გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის
შექმნისას |
მასწავლებელი
მოსწავლეებს უხსნის ვიზუალური მასალის გამოყენების მნიშვნელობას, აცნობს საპრეზენტაციო
პროგრამ-ის ინტერფეისს, პროგრამის ძირითად ბრძანებებს: სლაიდზე ტექსტის დაწერას,
ტექსტის გაფორმებას, სლაიდზე სურათების ჩასმას. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად
აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის პირველ სლაიდს. ამის შემდეგ მასწავლებელი მათ უხსნის
ახალი სლაიდის დამატების წესს. მოსწავლეები დამოუკიდებლად
აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის დანარჩენ 4 სლაიდს. საპრეზენტაციო
დოკუმენტზე მუშობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის დოკუმენტის
შენახვის წესს ვასრულებთ დავ.გვ39. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
5 |
სლაიდებზე მუშაობა |
საპრეზენტაციო
დოკუმენტის გახსნის სხვადასხვა ხერხის გაცნობა; სლაიდების კოპირება, თანმიმდევრობის
შეცვლა, სურათების დაფორმატება, ცხრილის ჩასმა და დაფორმატება, საპრეზენტაციო დოკუმენტის
ჩვენების რეჟიმი. სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ.
VI.1. |
საპრეზენტაციო
დოკუმენტში ცხრილების ჩასმის შესწავლამდე მოსწავლეებს სთხოვეთ, გაიხსენონ მე-5 კლასში
MS Word--ში შესწავლილი შესაბამისი საკითხი. წინასწარ ცოდნაზე დაყრდნობით ისინი უფრო
მარტივად შეძლებენ საპრეზენტაციო პროგრამაში ცხრილებზე მუშაობას. ვასრულებთ წიგნში
მოცემულ დავალებას ვაკეთებთ გაკვეთილების
ცხრილს.გვ48 |
3 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
6 |
ანიმაციები |
საპრეზენტაციო
პროგრამაში სლაიდებისა და სლაიდების ობიექტების ანიმაციის შესწავლა, საჭირო ობიექტების
ადეკვატური გამოსახვის შესაძლებლობების გაცნობა. სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ.
VI.1 . |
ამ პარაგრაფში
ყურადღებას ვაამახვილებთ სლაიდის ობიექტების ანიმაციის ტიპებზე, ანიმაციის თანმიმდევრობაზე.
მასალის შესასწავლად გამოვიყენოთ წინა გაკვეთილზე შექმნილი საპრეზენტაციო დოკუმენტი
`გაკვეთილების ცხრილი~. |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
7 |
ანიმაციები და
ფიგურები |
ობიექტების ანიმაციის
ეფექტური კომბინირება მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შესაქმნელად. საპრეზენტაციო
დოკუმენტის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად და სადემონსტრაციოდ. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1. |
გვ57 ფიგურების
საშუალებით შევქმნათ ნახატი „ჩემი სკოლა“ მასწავლებელი
პროექტორის საშუალებით აჩვენებს როგორ მოვარგოთ სლაიდებს,ნაწერებს ანიმაციები |
3 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
8 |
დიაგრამები და
პროგრამა MS PowerPoint 2016 |
საპრეზენტაციო
პროგრამაში დიაგრამების აგება, საპრეზენტაციო პროგრამასა და ელექტრონულ ცხრილებს
შორის კავშირის ჩვენება. პრეზენტაციის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1. |
მასალის ახსნა
სახელმძღვანელოში განხილული საპრეზენტაციო დოკუმენტის _ “საქართველოს დიდი ქალაქები”-ს
გამოყენებით ხდება. მეორე საათზე
მასალის განსამტკიცებლად მასწავლებელი იყენებს ჯგუფურ მუშაობას, რომლის დროსაც ჯგუფებს
მიეცემათ მსგავსი დავალებები, მაგალითად: შექმნან საპრეზენტაციო დოკუმენტები თემებზე:
მსოფლიო ოკეანეები/ ზღვები/ ტბები/ მდინარეები ან საქართველოს მწვერვალები/ ნაკრძალები/
მდინარეები და ა. შ. პრეზენტაციის აგებამდე ჯგუფებმა ინტერნეტში უნდა მოიძიონ საჭირო
ინფორმაცია. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
9 |
საპრეზენტაციო
დოკუმენტის შაბლონი |
საპრეზენტაციო
დოკუმენტის მზა შაბლონების გაცნობა და გამოყენება. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების
განვითარება. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1. |
გაკვეთილის ძირითადი
ნაწილი დაეთმობა პრეზენტაციის “ცოცხალი ბუნება” მომზადებას. |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
10 |
კომენტარები MS Word 2016 |
ის ტექნ. VI.1. აფასებს ციფრული
საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების,
ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას |
მასწავლებელი
პროექტორზე აცვენებს მოსწავლეებს ტექსტ ვორდის დოკუმენტში აკრებილს და მიუთითებს
შეცდომებზე,ბავშვები აკრებენ იგივე ტექსტს და მასწავლებელი იწყებს ახსნა თუ როგორ
ჩავსვათ კომენტარი MS Word 2010. მეორე
საათი-ბავშვები მასწავლებლიდან მიიღებენ ფოსტაზე წერილს,ისინი ჩამოტვირთავენ ფაილს
და გააკეთებენ დამოუკიდებლად კომენტარებს ტექსტზე. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
11 |
სანიშნოები და
ჰიპერბმულები |
ტექსტური რედაქტორის
ეფექტური გამოყენება. სანიშნოებისა და ჰიპერბმულების შექმნა და გამოყენება.სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI. |
შესწავლილი მასალის
განსამტკიცებლად ვსარგებლობთ ქართულენოვანი ლიტერატურული საიტებით: http://lib.ge/, http://literatura.lit.ge/html
მოსწავლეებს მივცეთ
საშუალება, თვითონ მოიძიონ და გადმოიტანონ ტექსტები დოკუმენტში, რომელშიც შემდეგ
სანიშნოს შექმნიან. ჰიპერბმულს მასწავლებელი
ხსნის სახელმძღვანელოში მოცემული მაგალითის მიხედვით |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
12 |
შემაჯამებელი #2 |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.3. ის ტექნ. VI.4. ის ტექნ. VI.1
|
შემაჯამებელი
შედგება 2 ნაწილისაგან პრაქტიკული და თეორიული.მასწავლებელი მოსწავლეებს დაურიგებს
წინასწარ შერჩეულ კითხვებს და პრაქტიკულ სამუშაოს შეასრულებენ კომპიუტერში.შემაჯამებელის
შეფასების სქემა თან ახლავს თემატურს |
1 |
ტესტი,კალამი,კომპიუტერი. შეფასების რუბრიკები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
13 |
სქოლიო |
ტექსტური რედაქტორის
ეფექტური გამოყენება. დოკუმენტში სქოლიოს ჩასმა. კომპიუტერთან ურთიერთობის პრაქტიკული
უნარ-ჩვევების განვითარება. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1. |
გვ.80 ავკრიბოთ
მოცემული ტექსტი,მასწავლებელი პროექტორის დახმარებით ხსნის თუ როგორ უნდა გავაკეთოთ
სქოლიო |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
14 |
სარჩევი |
ტექსტური რედაქტორის
ეფექტური გამოყენება. სარჩევის ჩასმა დოკუმენტში. კომპიუტერთან ურთიერთობის პრაქტიკული
უნარ-ჩვევების განვითარება. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1 |
გვ.83 ავკრიბოთ
ტექსტი.მასწავლებელი მოსწავლეებს სარჩევის შექმნის წესს ამ დოკუმენტის მაგალითზე
უხსნის. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად ქმნიან სარჩევს და სწავლობენ სარჩევის
განახლებას.
|
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
15 |
დამოუკიდებელი
სამუშაო(სარჩევისა დ სქოლიოს შეჯამება) |
ტექსტური რედაქტორის
ეფექტური გამოყენება. სარჩევისა და სქოლიოს ჩასმა დოკუმენტში. კომპიუტერთან ურთიერთობის
პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.1 |
მასწავლებლის
ბლოგზე განთავსებულია დამოუკიდებელი სამუშაოს ნიმუშები,მოსწავლეებს ვთხოვ ანალოგიურად
გააკეთონ თავიანთ კომპიუტერებში |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკა |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
15 |
დოკუმენტის შექმნა
„ საახალწლო მისალოცი“ -შენახვა სხვადსხვა ფორმატით |
მოსწავლემ გააცნობიეროს
ციფრული მასალის შენახვისას სხვადასხვა ვერსიისა და ფორმატის არსებობის საჭიროება
და აუცილებლობა. სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. VI.2 |
სასურველია, მოსწავლეებმა
მონახონ წინა გაკვეთილებზე დამუშავებული და შენახული ფაილები, გამოიძახონ და შეინახონ
ისინი MS Word 97-2003 დოკუმენტ ფორმატში, ასევე
ინტერნეტში მონახონ PDF ფორმატის ფაილები (მაგალითად: ვაჟა-ფშაველას მოთხრობა `ამოდის,
ნათდება!~. მოთხრობის გადმოწერა შესაძლებლია ვებ-საიტიდან lib.ge), იმსჯელონ ფაილების ფორმატის შესახებ. |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკები |
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
II სემესტრი
# |
თემატური ერთეული |
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი |
მეთოდები და სტრატეგიები |
სთ-ების რ-ბა |
რესურსები |
შეფასება |
1. |
პირველ სემესტრში
განვლილი მასალის გამეორება,ზოგადი მიმოხილვა |
ის.ტექნ.VI..4 აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს მათ ახალი პროდუქტის შექმნისას; მიზნებისა და აუდიტორიის თავისებურებების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ; გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის; ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიან კომბინირებას; ციფრული ნამუშევრის/პროდუქტის შექმნისას კომბინირებულად იყენებს ტექსტურ, გრაფიკულ და აუდიო მასალას. |
პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი
აჩვენებს მოსწავლეებს განვლილ მასალას,წინასწარ მომზადებულ სლაიდზე აღწერილია ძირითადი
კითხვები და მოსწავლეები შეეცდებიან უპასუხონ კითხვებს. დამოუკიდებელი სამუშაო |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
2. |
საავტორო უფლებები
,ეთიკური და საკანონმდებვლო ნორმების და ინფორმაციის სანდოობის დაცვა
|
რიგ შემთხვევებში ინფორმაციის დაცვის აუცილებლობის
გაცნობიერება და ინფორმაციის დაცვის შესაძლებლობების
გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.1, ის ტექნ.VI.3, ის ტექნ.VI.5.
|
წინასწარ მომზადებული
სლაიდით გავაცნობ საავტორო უფლებები ,ეთიკური
და საკანონმდებვლო ნორმების და ინფორმაციის სანდოობის დაცვა.სიტყვა პლაგიატის მნიშვნელობასა
და რას გულისხმობს პროგრამის დაინსტალირება
|
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
1.
3 |
გუგლის დედამიწა
და რუკები |
გავაცნობ google
earth დედამიწის ვირტუალური მოდელისა და რუკების გაცნობა
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.2, ის ტექნ.VI.3, ის ტექნ.VI.5. |
მოსწავლეებს ელ.სახელმძღთვანელოს
დახმარებით გავაცნობ google earth დედამიწის ვირტულაური
მოდელს,როგორ ცხდება მანძილის გაზომვა,და შევასრულებთ წიგნში მოცემულ სავარჯიშოებს. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
2.
4 |
MS
Word - ში ინფორმაციის წარმოდგენა გრაფიკულად |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 |
მოსწავლეებს პროექტორზე
ავუხსნი და სწავლა-კეთებით ისინი ჩემთან ერთად გამოიყენებენ გრაფიკულ ელემენტებს
ინფორმაციის წარმოსადგენად.smart art'-ისა და დიაგრამების გამოყენება |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
3.
5 |
დამოუკიდებელი
სამუშაოების შესრულება |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 |
მოსწავლეებს გაზიარების
საქაღალდის საშუალებით გადავუგზავნი წინასწარ შექმნილ დავალებას.ისინი დამოუკიდებლად
შეასრულებენ ინსტრუქციისა და ნიმუშის შეასაბამისად დავალებაN1 სმარტ
არტის გამოყენებით დავალება N2 დიაგრამების
გამოყენებით |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
4.
6 |
დოკუმენტში ვიდეოს
ჩასმა ინტერნეტიდან |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.3, ის ტექნ.VI.4 ის ტექნ.VI.5. |
პროექტროსი საშუალებით
მოსწავლეებს ვაჩვენებ თუ როგორ ხდება ინსერტ მენიუს გამოყენებით ვიდეოს ჩასმა ტექსტურ
დოკუმენტში.მოსწავლეები შეასრულებენ ელ.სახელმძღვანელოში მოცემულ დავალებას |
1 |
კომპიუტერი,პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
5.
7 |
MS
Word -ში საანკეტო ფორმების შექმნა |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4
|
პროექტორის დახმარებით
მოსწავლეებს ვაცნობ developer მენიუს,რომელიც საჭიროა საანკეტო
ფომების შექმნისას.მოსწავლეები სწავლა-კეთებით
ჩემთან ერთად შექმნიან ფორმებს. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
6.
8
|
დამოუკიდებელი
სავარჯიშო |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4
|
developer
მენიუს
გამოყენებით შევქმნათ სასურველი გამოკითხვა და გავუგზავნოთ გაზიარების საქაღალდით
ერთმანეთს. |
1 |
კომპიუტერი, ინტერნეტი, შეფასების
რუბრიკები
|
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
7.
9 |
დოკუმენტის შენახვა
pdf ფორმატში და მასზე პაროლის დაყენება კოლონტიტული |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
მასწავლებელი
მოსწავლეებს გააცნობს pdf ფაილის უპირატესობას და დოკუმენტის
დაცვას პაროლით მოსწავლეები აკრეფენ
ელ.სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს „პლუტონი“და მასწავლებლის დახმარებით გაუკეთებენ
ზედა და ქვედა კოლონტიტულს |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
8.
11 |
დამოუკიდებელი
სამუშაო |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
ელ.სახელმძღვანელოში
მოცემული დავალება |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
12 |
შემაჯამებელი N 1 |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
პრაქტიკული და თეორიული ნაწილი |
1 |
ტესტი, კალამი,კომპიუტერი. შეფასების
რუბრიკები |
გამნმსაზღვრელი |
13 |
ელექტრონული ცხ რილები
|
ელ.ცხრილების ზოგადი მიმოხილვა შესწავლილი მასალის გამეორება
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
პირველ გაკვეთილზე მოსწავლეები
იხსენებენ ფურცლის სტრუქტურას, უჯრის მისამართებს და დამოუკიდებლად ასრულებენსახელმძღვანელოში
მოცემულ დავალებას მასწავლებელთან ერთად იხსენებენ
ფორმულების გამოყენებას, შემდეგ კი დამოუკიდებლად ასრულებენ მოცემულ სავარჯიშოს
|
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
14 |
ფორმულები და მუდმივი უჯრა
მონაცემების ფორმატის განსაზღვრა
|
მოსწავლეები გაეცნობიან, რა
არის მუდმივი უჯრა, როგორ შეიძლება უჯრის დაფიქსირება სხვა უჯრაში ფორმულის გავრცელებისას.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4
|
„სწავლა
-კეთებით“ შევასრულოთ
სავარჯიშოები |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
15 |
მათემატიკური გამოთვლები და
ფორმულები
სამუშაო წიგნი და მისი ბეჭდვა |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
დამხმარე ელ.სახელმძღვანელოში
მოცემული დავალებების შესრულება |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
16 |
მონაცემთა დახარისხება და გაფილტვრა |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
დამხმარე ელ.სახელმძღვანელოში
მოცემული დავალებების შესრულება |
1 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
17 |
დამოუკიდებელი სამუშაო |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
დამხმარე
ელ.სახელმძღვანელოში მოცემული დავალებების შესრულება |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკები |
|
18 |
შემაჯამებელი N2 |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
პრაქტიკული და თეორიული ნაწილი |
1 |
ტესტი, კალამი,კომპიუტერი. შეფასების რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით |
19 |
პირობითი დაფორმატება
|
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
პროექტორის
საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს ბავშვებს როგორ ხდება მონაცემთა დაფორმატება მოსწავლეები
ასრულებენ სავარჯიშოებს. |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
20 |
ფუნქციები |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 რიცხვითი მიმდევრობის შექმნა
ელექტრონული ცხრილის გამოყენებით); საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელებისა
და უკუგების მიღების მიზნით შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და ხერხს. იყენებს უკუგების
შედეგს და სხვების მონაწილეობას პროდუქტის გასაუმჯობესებლად. |
„სწავლა-კეთებით“ მეთოდისგამოყენებით
მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად ასრულებენ სავარჯიშოებს |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
21 |
დიაგრამები
|
მოსწავლეები შეძლებენ
ინფორმაციის თვალსაჩინოდ წარმოდგენას დიაგრამების გამოყენებით
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4 მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
„სწავლა -კეთებით“ |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
22 |
პროექტი „ჩემი ელექტრონული დღიური“ |
მოსწავლეები შექმნიან
ნიშნების ელ.ჟურნალს ყველა საგანში და შეძლებენ დაიანგარიშონ მათი წლიური სავარაუდო
შეფასება სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ.VI.4
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას |
მიზნებისა და თემის
გაცნობა,დავალებების გადანაწილება.დროის განსაზღვრა.მუშაობის ეტაპები.ნამუშევრების
პრეზენტაცია
|
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
23 |
განვლილი მასალის შეჯამება ანალიზი |
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ის ტექნ.VI.1 ის ტექნ.VI.2, ის ტექნ.VI.3, ის ტექნ.VI.4 ის ტექნ.VI.5. |
წინასწარ
მომზადებული კითხვების საშუალებით მოსწავლეები შეაჯამებენ წლის მანძილზე განვლილ
მასალას და შეასრულებენ პრაქტიკულ სავარჯიშოებს |
2 |
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული რესურსები შეფასების
რუბრიკები |
მოსწავლეები
შეფასდებიან განმსაზღვრელი ,განმავითარებელი შეფასებით |
Комментариев нет:
Отправить комментарий